måndag 13 november 2017

Leverans delikatesskungen

Nu har Ellinores mamma lagt beställningen hos delikatesskungen. Så här skriver hon om leverans mm:

Nu är ordern lagd på de varor från Delikatesskungen som ungdomarna i klassen beställt.
Tot har de beställt 151 produkter till ett försäljningsvärde av 25670:-
17365:- av denna summa går till delikatesskungen och resterande. 8305:-  går till klassen i ren vinst.
Mycket bra jobbat!!!!!!
Varorna levereras vecka 48 och när de har kommit så är det viktigt att man snabbt levererar till de kunder man har och tar emot betalningen.
Betalningen kan swishas till mig eller betalas kontant till mig. 
OBS!!!!! Man har 7 dagar på sig att betala från det att jag fått varorna.
Jag tar emot alla pengar och ser sedan till att er del sätts in på det kontot som klassen har.
Prata i klassen ifall Ellinore ska försöka få med sig en del av varorna till skolan eller ifall man kan hämta hemma hos oss direkt.
Vi kan inte köra varorna till skolan eftersom vi åker senast 06.20 hemifrån utom på fredagar då jag normalt sett är hemma. Jag ska försöka få dem att leverera fredagen vecka 48.
Det bästa är, tror jag, ifall man kan hämta hemma hos oss så att varorna är kylda när ni får dem.
De får absolut inte bli varma, då kan kunderna bli sjuka och det vore förfärligt. Kan man absolut inte komma och hämta så får väl jag och Ellinore sätta oss i bilen och åka runt till dem som inte har möjlighet att komma. Vi löser det så var inte oroliga.
Det viktiga är att vi har en kommunikation.
Återigen, mycket bra jobbat.

Så vi försöker lösa allt så smidigt det går! I G-huset har vi ett litet kylskåp, hela leveransen får inte plats, men om det är någon/några som vill ta hem varorna efter skolan så går det att lösa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar